Tiroid Bezinin Hızlı Calısması icin ne yapılmalı



Tirodi bezi normalden yavaş calısıyorsa, bunu hızlandırmak istiyorsanız bu yazı tam size, Tiroid bezi hormonları

Tiroid hızlandırmak icin 1: Güne “sabah egzersizi” yapmadan başlamayın. Bu ille de 30 dakika koşup zıplamanız, 45-60 dakika tempolu yürüme veya yüzmeniz anlamına gelmiyor. Çökme-kalkma, mekik çekme veya 3-5 dakikalık hızı (temposu) yüksek egzersizler de yetiyor.
Sağlığınız ve vaktiniz müsaitse egzersiz süreyi daha da uzatabilir, yok hemen işe gitmeniz gerekiyorsa borcunuzu öğle aralığında ya da akşamüzeri de ödeyebilirsiniz.
Tiroid hızlandırmak icin 2: Kahvaltısız olmaz! Sadece bedensel ve ruhsal sağlık için değil, güçlü bir metabolizma için de kahvaltı şart. “Metabolizma kahvaltısı” ise farklıdır ve mutlaka güçlü bir protein de ister. Mesela yumurta, peynir ya da yoğurt. Bence kahvaltınıza biraz “baharat” da pompalayın. Kırmızıbiber, zerdeçal, karabiber, tarçın, hindistancevizi… Aklınıza ne gelirse. Diğer baharatları siz dama ktadına göre secebilirsiniz.

Tiroid hızlandırmak icin 3: Su için. Su hayattır! Su olmadan olmaz. Bu bilgi kesin ama metabolizma söz konusu olduğunda da su her şeydir. Sabah uyanınca hemen bir bardak ılık su için. Mümkünse içine 1-2 çay kaşığı taze limon suyu sıkın. Ve gün boyu yudum yudum için.

Tiroid hızlandırmak icin 4: Kas kütlenizi çoğaltın. Metabolizmanın temel belirleyicisi kas dokusu ve toplam “kas kütleniz”dir. Kas hücrelerinin metabolik ateşleyicileri ise içindeki mitokondrilerdir. Daha güçlü bir metabolizma istiyorsanız daha fazla direnç egzersizi yapıp daha güçlü ve iri kaslara sahip olmaya çalışın ve de kaslarınızı daha çok ve sık kullanın.

Tiroid hızlandırmak icin 5: Tiroidinizden emin olun: Eğer tiroid beziniz yeterince güçlü değilse ihtiyaç kadar T3 ve T 4 hormonu üretemiyorsa yukarıdaki önerilerimin ciddi bir işe yaramayacağını söyleyebilirim. Her yıl bir kez TSH testi yaptırarak tiroid bezinizin iyi çalışıp çalışmadığını kontrol ettirin.



Benzer yazılar


Bir cevap yazın