Sokratik Tartışma

Sokratik Tartışma

  • İçeriği öğretmek, eleştirel düşünme ve tartışma becerileri kazandırmak esastır.
  • Öğrencilere ağır bir metnin inceletilmesi esasına dayanır. Daha sonra öğrencilere düşünme biçimlerini geliştirici sorular sorulur.
  • Sokrat tartışması, Sokrat semineri ve sokratik yöntem (metod) birbirinden farklı kavramlardır. Sokrat tartışması buldurma tekniği olarak da ifade edilen iki aşamalı bir tekniktir. Sokrat semineri ağır bir metnin incelenmesine dayanır.
  • Sokratik yöntem veya sokratik metod olarak ifade edilen kavramsa genel anlamda soru-cevap tekniği yerine kullanılan bir kavramdır.

SOKRAT TARTIŞMASI (BULDURMA) YÖNTEMİ

  • Sokrat tekniğinde amaç, insanların bildiklerinden hareketle önceden hazırlanmış sorular yardımıyla yeni bilgileri öğretmektir. Sokrates’in felsefi tartışmalarda uyguladığı yöntemin öğretime uyarlanmış şeklidir.
  • Sokrat tartışması ile soru-cevap tekniği aynı değildir.
  • Sokrates’e göre insanda tüm bilgiler vardır; ancak uyur, üstü kapalıdır. Bunu uyanık hale getirmek eğitimin görevidir. Öğretme ise sadece soru sorarak yapılır.

UYGULANMASI

  • Yöntemin birinci aşamasında evet hayır sorularıyla öğrenci önceki öğrenmelerinden şüphe eder hale getirilir.
  • Öğretmen öğrenciye meydan okuyarak sorularla onu sıkıştırır. Ardından öğrencilerin yanlış bilgilerini fark etmelerine yardımcı olur. (ironi oluşturma)
  • İkinci aşamada öğrenci yanlışını fark etmiştir ve önceden planlanmış sorularla doğru bilgi buldurulur.

BİLİNMESİ GEREKENLER

  • Öğrenci merkezlidir.
  • Buluş yoluyla öğretim yaklaşımına temel oluşturur.
  • Eleştirel düşünme, tartışma yeterliliği gibi becerilerin kazanılmasını sağlar.
  • Öğrenci bu teknikle öğrenmeyi öğrenir.
  • Çok iyi uygulanabilmesi için soru-cevap yönteminin bilinmesi gerekir.
Forumtartisma

Forumtartisma

Forum tartisma sitesini zirveye taşımak istiyorum bana yardımcı olunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir