Sağlıklı beslenmede 10 önemli nokta

Saglıklı beslenmek istiyoruz ama bu akıl küpü 10 öneriyi unutmuyoruz, saglılı günler canlar.

1. Düzenli spor yapın. Yeterli kalori alarak boyunuza uygun tartıyı koruyun. Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu unutmayın, öğün atlamayın!

2.Sağlıklı yağ seçin. Katı yağ tüketmeyin. Sıvı yağ olarak ayçiçek yağı, mısırözü yağı, fındık yağı, soya yağı yerine zeytinyağı tercih edin.

3. Beyaz un ve bundan yapılan beyaz ekmek, poğaça, açma, börek gibi ürünler yerine tam buğday ekmeği, tam çavdarlı ekmek ve sandviç tüketin. Pirinç ve patates yerine bulgur, makarna tercih edin.

4. Çok miktarda, değişik renkte sebze ve meyve tüketin. C vitamini ve A vitamininden zengin besinleri bilin, aynı gün içinde kullanın.

5. Farklı kaynaklardan aşırıya kaçmadan protein tüketin.

6. Kemik sağlığı için yağı azaltılmış süt ve sütlü ürünler, yeşil yapraklı sebze kullanarak kalsiyumdan zengin beslenin.

7. Kansızlığı önlemek için demir, kronik hastalıklardan korunmak için folik asitten zengin beslenin. Mineral ve vitamin ile zenginleştirilmiş besinler kullanın.

8. Şeker ve tuz az kullanın.

9. Yeterli sıvı alın.

10. Besin güvenliğine dikkat edin. Temiz su kullanmaya özen gösterin.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.