Google Organik Arama ve SEO için Analiz Teknikleri

Genel
-166 
1 kötü2 orta3 güzel4 orta5 Süper (Oyla)
Loading...
 
-:   -25 Mayıs 2017 

Google Organik Arama ve SEO için Analiz Teknikleri

Bugun google’de gezinirken organik trafigin google’de önemini merak edenler icin güzel makale…

SEO ve Google organik trafik analizi için aşağıdaki teknikler yararlıdır.

Bu teknikler birbirine dayalı olduğundan teknikleri birlikte kullanmanızı öneririz.

google organik arama

Bu makalede ele alınan konular:
  • Google/organik trafiğe odaklanan açılış sayfası analizi
  • Google/organik trafiğin segment analizi
  • Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri ve ilişkilendirme analizi
  • Search Console verileriyle anahtar kelime analizi
  • İçerik fikirleri oluşturma
  • Dahili site araması analizi

Açılış sayfası analizi

Her bir açılış sayfası büyük olasılıkla bir anahtar kelimeye, ürüne veya temaya odaklanarak oluşturulduğundan, açılış sayfaları, organik arama trafiğini analiz etmek için iyi birer işarettir. Sonuç olarak, gelen anahtar kelime aramaları genellikle sayfanın odağıyla ilgilidir. Google’daki hangi organik aramaların sitenizdeki açılış sayfalarından hangileriyle ilgili olduğunu görebilirsiniz.

Bu özel raporu indirerek başlayabilirsiniz (bu bağlantı sizi Analytics hesabınıza götürecektir). Bu rapor, hangi açılış sayfalarının Google organik aramadan trafik aldığını ve bu trafiğin ne kadar iyi performans sergilediğini gösterir. (İhtiyaçlarınızı karşılamak için bu raporu özelleştirebileceğinizi unutmayın.)

  • Zaman içindeki grafik, Google organik trafiğinin etkin tarih aralığınızdaki eğilimini gösterir. Web sitenizi optimize etmek için etkin bir şekilde çalışıyorsanız bu içeriğin zaman içinde arttığını görmeniz gerekir.
  • Tablo, Google organik aramadan trafik alan tüm açılış sayfalarını gösterir. Gösterilen metrikler şunlardır: Oturum, Hemen Çıkma Oranı, Sayfada Geçirilen Ortalama Süre, Ortalama Oturum Süresi, Yeni Oturumların Yüzdesi, Hedef Dönüşüm Oranı, Gelir ve Oturum Başına Değer. Bu metrikler, sitenizdeki her bir açılış sayfası için Google organik arama trafiğinin kalitesini ölçmenize yardımcı olur. Google organik trafiğinin işletmenize sağladığı değeri ölçmek için özellikle Hedef Dönüşüm Oranları, Gelir ve Oturum Başına Değer metriklerine bakabilirsiniz. Trafik almak ve ürün veya hizmetlerinizle ilgilenen bir kitle elde etmek iyi olabilir ancak organik trafiğin dönüşüm ve gelir sağlaması çok önemlidir. Hedefler ve dönüşümler hakkında daha fazla bilgi edinin.

Segment analizi

Açılış sayfası analizi‘nde belirtildiği gibi, içerik genellikle bir temaya odaklanarak oluşturulur. Segmentleri kullanarak bu temalara göre içeriğinizi gruplandırabilir ve her bir grubun veya temanın nasıl performans gösterdiğini görebilirsiniz. Örneğin, “dijital fotoğraf makineleri” gibi belirli bir ürün kategorisinin nasıl performans gösterdiğini görmek isteyebilir veya “fotoğraf makineleri” gibi daha genel bir kategoriyi inceleyebilirsiniz. Segmentlerinizi ihtiyaç duyduğunuz düzeyde ayrıntılı veya kapsamlı olacak şekilde tanımlayın.

Bir tema için gelişmiş bir segment tanımlamak üzere Açılış Sayfası‘nı (Landing Page) temel alarak koşullar oluşturun (ör. “Landing Page Containing /digital_camera”). Belir bir temayla ilgili olan açılış sayfalarını tanımlamak için siteye ilişkin kendi bilgilerinizi kullanabilirsiniz. Açılış sayfalarını tanımlamak için Google Search Console verilerini de kullanabilirsiniz (aşağıdaki Search Console Verileriyle Anahtar Kelime Analizi bölümüne bakın).

Oluşturmak isteyebileceğiniz birkaç segment aşağıda verilmiştir.

  • “google/organik”i içerip marka açılış sayfalarını hariç tutan bir segment. Bu segment, hem markalı hem de markasız organik anahtar kelimelerin genel eğilimini karşılaştırmanıza olanak tanır.
  • Ana sayfanız olan “hakkımızda” sayfasını ve diğer marka mesajı sayfalarını içeren marka segmenti.
  • Hem “google/organik” sayfasını hem de marka açılış sayfalarını içeren bir organik marka segmenti.
  • Farklı coğrafi yerlere ilişkin organik marka segmentleri. Ayrıca, analiz ettiğiniz coğrafi bölgeler için segmentler oluşturabilir ve bu segmentleri, yukarıdaki Açılış Sayfası Analizi’nde bulunan özel rapora uygulayabilirsiniz.

Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri ve ilişkilendirme analizi

Açılış sayfalarını temel alan Segmentler oluşturabileceğiniz gibi Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri ve İlişkilendirme analizi için kanal gruplamaları da oluşturabilirsiniz. Marka açılış sayfalarınızı tanımladıktan sonra (aşağıdaki Search Console verileriyle anahtar kelime analizi bölümüne bakın), markalı ve markasız kanal gruplamaları oluşturabilirsiniz. Daha sonra markalı ve markasız kanalların, satış ve dönüşüm başlatma, destekleme ve tamamlamada oynadığı rolü görebilirsiniz. Ayrıca, farklı ilişkilendirme modellerine göre bu kanalların parasal değerini karşılaştırabilirsiniz.

Search Console verileriyle anahtar kelime analizi

Google Search Console’u, sitenize trafik çeken arama sorgularını görmek için kullanabilirsiniz. Google Search Console verilerine ulaşmanın iki yolu vardır: Search Console hesabınız aracılığıyla ve Analytics’te Edinme > Arama Motoru Optimizasyonu‘nun altından.

Search Console hesabınızda Arama Trafiği > Arama Sorguları‘na gidin. Bu rapora filtre uygulanabilir. Analiz ettiğiniz segmente bağlı olarak markalı veya markasız terimlerinizi içeren sorgulara filtre uygulamak için Filtreler alanını (ekran görüntüsü aşağıdadır) kullanın.

Webmaster Tools screenshot

Bu listeyi kullanmanın birkaç yolu aşağıda açıklanmıştır:

  • Markalı içeriği aradıktan sonra en üstteki markalı sorguları tıklayarak hangi açılış sayfalarına yönlendirdiklerini keşfedin.
  • Beklenen anahtar kelimelere ilişkin listeyi inceleyin. Görmeyi beklediğiniz anahtar kelimeler görünmüyorsa siteniz bu anahtar kelimelerle alakalı yeterli düzeyde yararlı içerik barındırmıyor olabilir.
  • İyileştirilebilecek olası alanları belirlemek için Gösterim sayısını ve TO’yu karşılaştırın. Kullanıcıların arama sonuçları sayfasında sitenizi tıklaması için içeriğinizi daha çekici hale getirmek amacıyla uygulayabileceğiniz bazı adımlar vardır. Sayfanızın başlığı sonuçlarda görüntülenir; bu nedenle, başlığın alakalı ve doğru olduğundan emin olun. Google, sayfalarınızın meta açıklamalarındaki metni arama sonuçlarında görüntüleyebilir; bu nedenle meta açıklamalarınızıgözden geçirin.

Diğer ipuçları ve teknikler için Search Console Yardım Merkezi’ne bakın.

İçerik fikirleri oluşturma

Buraya kadar ele aldığımız analizlerin çoğu şu anda yaptığınız işin performansına odaklanmaktadır. SEO için yararlı olacak anahtar kelimeleri veya anahtar kelime kümelerini belirlemek amacıyla kullanabileceğiniz tekniklerden biri, Google AdWords’u kullanarak araştırma amaçlı bir kampanya başlatmaktır. Aşağıda analiz için birkaç fikir verilmiştir:

  • Hangi anahtar kelimelerin işletmeniz için dönüşüm ve gelir sağladığını daha iyi anlamak amacıyla AdWords > Anahtar Kelimeler raporunu kullanın.
  • Yararlı olan ücretli anahtar kelimeleri bölümlere ayırın ve neden yararlı olduklarını analiz edin (her bir coğrafya / dil, ürün ve müşteri segmenti için en iyi anahtar kelimeler).
  • Farklı mikro-dönüşüm türleriyle anahtar kelimelerin ilişkisini analiz edin (e-posta kayıt işlemleri, alışveriş sepetine ekleme, mağaza bulma aracı, PDF indirme işlemleri).
  • Anahtar kelime kümelerinin dönüşüm hunisinin neresine denk geldiğini analiz etmek için Çok Kanallı Dönüşüm Hunilerini kullanın. Bunu kullanarak, kolay anlaşılmayabilecek üst dönüşüm hunisi anahtar kelimelerini değerlendirin.

Dahili site araması analizi

google/organik” trafiği segmentlere ayırarak açılış sayfalarını görebileceğiniz gibi, dahili site araması kullanılarak gerçekleştirilen sorguları görmek için de aynı segmentlere ayırma yöntemini uygulayabilirsiniz. Bu sayede, Google organik arama aracılığıyla web sitenize gelen kullanıcıların web sitenizde ne aradığını görebilirsiniz. Bu sorgular genellikle kullanıcıların web sitesini bulmak için kullandıkları aramalarla alakalıdır.

Bu Google Organik segmentini kullanın (bağlantı sizi Analytics hesabınıza götürecektir) ve Davranış > Site Arama‘ya gidin. Google organik arama aracılığıyla sitenize gelen kullanıcıların kullandığı arama terimlerini görürsünüz. Mevcut içerik stratejinizi hassaslaştırmak veya yeni içerik fikirleri oluşturmak için bu terimleri kullanabilirsiniz.

Aynı raporda, her bir dahili arama anahtar kelimesine ilişkin açılış sayfasını belirlemek için ikincil bir boyut da ekleyebilirsiniz. Bu bilgiler, yetersiz anahtar kelime hedefleme için gösterge niteliğindedir: Kullanıcı, aramasını hassaslaştırmak için dahili site aramasını kullanıyorsa bu, kullanıcının sitenize, uygun bir açılış sayfasından girmediği anlamına gelir.

Benzer Yazılar :

Facebook ile yorum yazabilirsiniz.

Forumcu

Forumcu

Forum tartisma sitesini zirveye taşımak istiyorum bana yardımcı olunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

escort izmir escort izmir escort izmir escort izmir istanbul Escort - sisli Escort - Mecidiyekoy Escort Bayan