google en iyi reklam yerlesimi nasıl olmalı

Google
-332 
1 kötü2 orta3 güzel4 orta5 Süper (Oyla)
Loading...
 
-:   -21 Mayıs 2017 

google en iyi reklam yerlesimi nasıl olmalı?

İnternetten para kazanmak için Google Adsense reklamlarını kullanmayı hedefliyorsanız bloğunuzdaki google reklam yerleşimi çok akıllıca kurgulanmalıdır.

Şu bir gerçektir ki bir web sitesi ya da bloğun para kazanma kaynağı eğer reklam olacaksa Google Adsense bunun için en iyi çözümdür. Gerek reklam kalitesi gerekse tıklama başına elde edilen gelir diğer tüm reklam şirketlerine göre google adsense reklamlarında daha yüksektir ödeme şekli garantilidir, aksama olmaz ve tam zamanında ödeme yapar ne de olsa internet aleminin en devi olarak nitelendirilen Google ile çalışmış oluyorsunuz bir bakıma bu yüzden ödeme ile ilgili kuşkulara düşmenize gerek yok bunu baştan benimseyerek işinize koyulun.

Bu yazıda size Google reklam yerleşimi ve yerleşim içinde kullanabileceğiniz en çok tıklanan ve en çok ilgi çeken reklam modellerinden bahsedeceğim. Bundan önce size google reklam modellerinden biraz bahsetmek istiyorum öncelikle ne yaptığınızı bilmek açısından bu modelleri çok iyi anlamanızda fayda var.

 Google Reklam Modelleri

Google reklam modelleri öncelikle 3 ana türden oluşmaktadır.

 

  1.      Yalnızca Metin Reklamlar
    2. Metin ve Görüntülü Reklamlar
    3. Yalnızca Görüntülü Reklamlar

Eğer bir reklam oluşturacaksanız içeriğinize göre bu üç türden birini seçmek zorundasınız. Banner ve sidebar reklam yerleştirecekseniz eğer yalnızca  Görüntülü Reklamlar seçeneğini seçmelisiniz. Eğer konu içinde sadece yazı şeklindeki metin reklam oluşturacaksanız Yalnızca metin reklam, her ikisinin de zamanla karışık çıkmasını istiyorsanız Metin ve Görüntülü Reklamlar seçeneğini seçmelisiniz. Bu üç tür içinde reklam boyutları ve formatları ayrı dallara ayrılmaktadır. Aşağıdaki resimde bunların bir listesini görebilirsiniz.

adsense reklamları
Google reklam türleri

Yukarıdaki resimden de anlaşılacağı gibi bir çok reklam formatı bulunuyor reklam çeşitleri hakkında kısa bir bilgi verdikten sonra şimdi etkili kazanç için en iyi google reklam yerleşim biçimlerine bir göz atalım.

Etkili Google Reklam Yerleşimleri Nasıl Olmalı?

Gogole a göre 468×60 lık reklam yerleştirmek yerine eğer sitenizde yer varsa daha büyük olan 728×90 lık banner reklamını tercih etmeniz gerektiğini tavsiye ediyor. Bu durum şöyle mantıklı, eğer yeriniz var sa ve sayfa bu boyutlardaki reklamı kaldırıyorsa dikkat çekme ve tıklanma oranı daha yüksektir.

Aşağıdaki reklam yerleşimi bir çok otorite tarafından test edilmiş onaylanmış ve en çok kazandıran yerleşim modeli olarak benimsenmiştir.

Google reklam yerleşimi
Google adsense örnek reklamyerleşimi

Resmi inceleyin ve bu yerleşimi daha detaylı olarak ele alıp madde madde inceleyelim;

728×90 Reklam

En üst ortada google ın önerdiği 728×90 boyutunda banner konumlandırılmış. Eğer temanızda veya sayfanızda buna uygun bir alan varsa bu boyuttaki reklamı kullanmanızı bende öneririm.

300, 366 Kare Reklamlar Ana Makale Alanına

İçerik alanının soluna bir 300, 366 kare reklam konumlandırılmış. İçeriğin solunda olmasına özen gösterin çünkü insanların algısı gereği bir siteye girdiklerinde ilk olarak sol tarafa odaklanır ve hemen reklama gözü takılıp tıklama olasılığı daha yüksektir.

300,366 Kare Reklam Sağ Sidebar Alanına

Sağ sidebar alanına bir adet kare reklam daha yerleştirebilirsiniz. Bununla beraber resim ve metin reklam limitini doldurmuş oluyorsunuz. Bundan sonra bağlantı reklam birimi ekleyebilirsiniz. Dikkat ettiyseniz en çok tercih edilen reklam türleri sayfaların üst bölümlerine konumlandırılmış çünkü en çok göze çarpan alanlar üst alanlardır.

160X600 Bağlantı Reklamları

Sağ ve sol sidebar alanlarına 160×600 bağlantı text link reklamlar konumlandırabilirsiniz. Bu reklam birimleri metin ve linkten ibaret oldukları için sitenizin ya da bloğunuzun renk tipogrofisine uyumlu olmasına dikkat edin. Bu renklendirmeyi ve font şeklini adsense panelinden özel seçeneğiyle yapabilirsiniz. Bloğunuzdaki link rengi neyse bağlantı linklerini de aynı renkten seçin. Böylece okuyucular bu linkin reklam mı yoksa site içeriği mi olduğunu ayırt edemeyeceklerinden dolayı tıklanma olasılığı daha yüksektir.

Google Reklam Yerleşiminin Önemi

Yerleşimi akıllıca yapılmış bir reklam kötü yerleşime göre kat kat daha fazla kazandırır. Aşağıdaki tabloyu incelerseniz reklam yerleşimi çalışması yapıldıktan sonra 1 kaç ay içinde artan tıklama oranı grafiğindeki yükselmeyi görebilirsiniz.

Reklam yerleşimi önemi
Reklam konumlandırma sonrası artış

Yerleşimin öneminden bahsetmişken eğer wordpress gibi bir hazır sistem kullanıyorsanız sırf adsense için hazırlanmış temalar bulunmaktadır. Bu temalar kullanıcı açısından pek fazla sevilmese de renk ve konumu otomatik ayarlayarak tıklama performansını en üst seviyeye çıkartıyor.

Özel bilgi: Bu tip bir temayla günlük 1 k tekil hitli bir sitemden günlük 5 TL ye kadar reklam geliri elde etmişliğim var. Fakat zamanla sitenin kötü görünümünden dolayı ziyaretçi kaybettiğimden dolayı bir müddet sonra bu temayı değiştirmek zorunda kalmıştım seçim sizin sonuçta tercih meselesi.

 

Gogle Reklam Yerleşimi İçin Özel Tavsiyeler

  1. Sayfanızda yer alan reklamlar anahtar kelimelere ve içeriğinize göre belirlenmektedir. Bu yüzden anahtar kelimelerinizi sayfa içeriğinize göre belirleyin. Kaliteli içerikler oluşturun insanların sayfada daha fazla kalmasını sağlayın buna bağlı olarak reklam gelirleriniz ve tıklama başı kazancınız artar.
  2. Google adsense uzmanlarının en büyük tüyolarından biri de tıklama başı maliyeti fazla olan konuların blog veya site içinde seçilerek kaleme alınmasıdır. Tıklama başı yüksek kelimeleri analiz etmek için https://adwords.google.com/KeywordPlanner ı kullanabilirsiniz. Google reklamcılığında en çok kullanılan araçlardan birisidir.
  3. Niş bir blog ve TBM si yüksek bir alan yakaladıysanız sayfanızı bir çok reklam modeliyle doldurmayın. İmkanınız varsa bu tip yüksek TBM li reklam seçeneklerinde az reklam koymaya gayret edin.
  4.   Kalıbın dışına çıkmak gerekiyor bazen. Sürekli değişen google algoritması yüzünden bazen yukarıdaki örnek yerleşim işe yaramayabilir. Bu yüzden eğer performans alamadığınız bir durumla karşılaşırsanız reklam konumlandırmalarınızı değiştirip testler yapın. Bazen bazı sayfalarda çok iyi performans sağlarken bazen hiç tıklama olmuyor  bunu bizzat yaşadım. Sayfaya göre konumlandırma yapmak ve bunu test etmek en akıllıca olan yoldur.

Yukarıdaki tavsiyeleri dikkate alarak yapacağınız yerleşimlerden kendi yöntemlerinizi de zamanla tecrübe ederek maksimum verimi alarak internetten para kazanabilirsiniz. Google reklam yerleşimi çok önemli bir konudur çevremde binlerce hiti olup aylık 5 TL bile biriktiremeyen kişiler vardı uygun yerleşimden sonra performanslar ciddi şekilde artıyor.

Uzun bir makale olmasının yanında umarım faydalı olmuştur bir başka konuda tekrar görüşmek üzere.

https://www.siyahpara.com/google-reklam-yerlesimi/

Benzer Yazılar :

Facebook ile yorum yazabilirsiniz.

Forumcu

Forumcu

Forum tartisma sitesini zirveye taşımak istiyorum bana yardımcı olunuz.

2 Responses

  1. seocu-melih dedi ki:

    bence en iyi reklam yerleşimi tema ile yapılan terlesim yerleri. tamam herkez bunu diyor en sıcak bölgeler diyorsunuz ama bu bence yanlış en iyi reklam yerleşimi ziyaretçinin sitede aradığını bulup yanında ve devamında ilgisini ceken reklam olmasıdır… yoksa adam yazı resim video izleyip gidecese neden reklama tıklasın??? iste o an reklam gözünün dibinde olsunki reklam ilgisini çıksın tıklasın. yoksa Google en iyi reklam yerleşimini kendisi söylerdi zaten.

  1. 25 Mayıs 2017

    […] google’de gezinirken organik trafigin google’de önemini merak edenler icin güzel […]

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

escort izmir escort izmir escort izmir escort izmir istanbul Escort - sisli Escort - Mecidiyekoy Escort Bayan