Gece Rahat uyumak icin tavsiyeler

Uykusuzluga iyi gelen caylar

Gece rahat uyumak icin “Dua” edebilirsiniz tıkla!!

Çarkıfelek Çayı

Sakinleştirici, kasları rahatlatıcı ve ağrıyı hafifletici özelliği bulunan çarkıfelek (Passiflora enkarne), sedatif ve analjezik özellikleri nedeniyle Aztekler tarafından kullanılmıştır.

Bitki içerisinde bulunan “harmin” bileşeni “mutluluk ve iyi hissetme hali” yaratarak uykuya dalmayı zorlaştıran zihin karışıklığını ve düşünceleri ortadan kaldırır. Çarkıfelek bitkisinden elde edilen özler 2. Dünya Savaşı sırasında Alman ordusu tarafından “gerçeklik serumu” olarak kullanılmıştır.

Aşırı tüketimi halsizliğe neden olabilir. Alkollü içecekler ve sinirleri yatıştıran (depresyon, kaygı ve uyku ilaçları gibi) ilaçlarla birlikte kullanılmamalıdır.

Kediotu Çayı

Kediotu çayı özellikle ağrı, adet sancısı, kaygı, sindirim sorunları, kramplar nedeniyle yaşanan uykusuzluk için kullanılabilir. Kas ağrılarını ve spazmlarını hafifletir, sindirim sistemini sakinleştirir ve kan basıncını düşürür. Bitki üzerine yapılan çalışmalar etkili bir uyku düzenleyici olduğu yönünde sonuçlara sahiptir. Uyku getiren ve sinirleri sakinleştiren diğer bitkilerde olduğu gibi kediotu çayı da merkezi sinir sistemini etkilediğinden her akşam kullanılmamalıdır. Bazı insanlarda heyecan duygusuna yol açarak uykuyu kaçırabilir.

Şerbetçiotu Çayı

Rahatlatıcı, uyku getiren ve antiseptik olan şerbetçiotu bitkisi gerginlik ve kaygı nedeniyle yaşanan uykusuzluk sorunu için kullanılabilir. Huzursuzluğu hafifletirken, hazımsızlığa iyi gelir ve baş ağrısını azaltır. Eşit miktarda papatya çayı ile karıştırılabilir. Depresyon hastalarına önerilmez ve hamilelik döneminde kullanılmaması gerekir.

Papatya Çayı

Uykusuzluk için ülkemizde en çok tüketilen çaylar arasında yer alan papatya çayı hazmı kolaylaştırır, kas spazmlarını hafifletir, ağrı kesici ve antiseptiktir. Hafif dereceli uyku sorunları için oldukça etkili olan papatya çayı eşit miktarda şerbetçiotu bitkisiyle karıştırılabilir.

Diğer Çaylar

Limon otu, oğul otu, kovanotu, acem otu olarak da bilinen melisa çayı sakinleştirici özelliği ile uykuya geçişi kolaylaştırır. Stres ve kaygıya bağlı uykusuzluk için yatmadan 1 saat önce tüketilebilir.

Antik Yunan zamanında orta dereceli depresyon tedavisinde kullanılan aslan kulağı bitkisinin sakinleştirici etkisi bulunmaktadır. Kan inceltici ilaç kullanıyorsanız aslan kulağı içmeden önce doktorunuza danışın. Bazen mide bulantısına yol açabilir.

Hafif ve orta dereceli depresyon tedavisinde kullanılan sarı kantaron çayı sakinleştiricidir ve kaygıyı azaltarak uyku kaçıran düşüncelerden kurtulmanıza yardımcı olabilir. İçinde bulunan “melatonin” adlı bileşen uyku kalitesini arttırır.

Önlemler

Bitkisel çayları tüketirken aynı ilaç kullanıyormuş gibi dikkatli olmak gerekir. Çünkü bitkiler, ilaçlar gibi vücutta bazı değişikliklere yol açmaktadır. Uykusuzluğa iyi gelen çaylar özelinde ise bu çayların merkezi sinir sistemini etkilediğini unutmamak gerekir. Bu çayları her akşam içmek ilerde daha ciddi uykusuzluk sorunlarına neden olabileceğinden kontrollü olarak içilmelidir. Gebelik ve emzirme döneminde bulunan kadınlarla düzenli olarak uyku, depresyon, tansiyon, şeker ve diğer rahatsızlıklar için ilaç kullananların doktora danışmadan bu çayları tüketmemesi gerekir.

Uykusuzluk İçin Diğer Öneriler

  • Yatağa girmeden 2-3 saat önce son yemeğinizi yiyin.
  • Kafeinli içeceklerden uzak durun. Yeşil çay gibi bazı çayların da kafein içerdiğini unutmayın.
  • Yatak odasında televizyon izlemeyin.
  • Her akşam aynı saatte yatağa girmeye çalışın ve sabahları aynı saatte kalkın.
  • Gün içinde uyumayın.
  • Uyarıcı ilaç kullananlar alternatifler için doktora danışmalıdır.
  • Yatak odasını karanlık ve serin tutun.
  • Gece saatlerinde çikolata gibi enerji veren atıştırmalıklar tüketmeyin.
  • Gündüz saatlerinde yapılan egzersizler gece uykuya geçişi kolaylaştırır.
  1. Uykusuzluk dünyada milyonlarca insanın çektiği bir sıkıntıdır.
  2. Uykusuzluk tıp dilinde İnsomnia olarak adlandırılır.
  3. Uykusuzluk stresten, kullanılan ilaçların yan etkilerine kadar pek çok nedenden kaynaklanabilmektedir.

Bu makalemizde size uykusuzluk sorunundan kurtulmanızı sağlayan, Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu ve diğer doktorlar tarafından tavsiye edilen doğal, bitkisel tariflere yer verdik.

Uykusuzluk, Uyuyamamak Uykuya Dalamama Uyku Sorunu  Geceleri Uyuyamamak Neden Olur?

  1. Depresyon, psikolojik kaynaklı nedenler
  2. Gece geç saatte uyumadan yemek yeme alışkanlığı
  3. Gündüz geç uyanma alışkanlığı
  4. Uyumadan kahve, çay, kola gibi kafein içeren uyarıcıların tüketimi yahut bu içeceklerin gün için sık içilmesi
  5. Stres, kendini aşırı baskı altında hissetme
  6. Alerji, alerji kaynaklı burun tıkanıklığı (2013 Astım ve Alerji Vakfı Amerika anketinde alerji kaynaklı burun tıkanıklığı yaşayan kişilerin %59’unun uyku sorunları yaşadığı tespit edilmiştir)
  7. Çevresel rahatsızlıklar (gürültü veya çok sıcak – çok soğuğa maruz kalmak)
  8. Nörolojik beyinle ilgili sağlık sorunları
  9. Normal uyku düzeninin bozulması (Seyahat, yeni yatağın yadırganması veya yeni doğmuş bebek)
  10. Çeşitli uyku bozuklukları (kabus, uyurgezerlik,aşırı uykuuykusuzluk,insomniya,narkolepsi,apne)
  11. Huzursuz bacak sendromu

Uykusuzluk için hangi doktora gidilir? diye soruyorsanız Psikiyatri bölümüne gitmelisiniz.

Uykusuzluk İçin Kesin Çözüm, Uyku Getiren Doğal Bitkisel Yöntemler

Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu’ndan Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm (1. Tarif)

Malzemeler

  1. 1 tatlı kaşığı karabaş otu
  2. 1 bardak kaynar su

Hazırlanışı: 1 tatlı kaşığı karabaş otunu, 1 bardak kayna su içerisine koyunuz. 5 dakika kadar kısık ateşte demlenmeye bırakın. Ilımasını tam olarak beklemeden sıcak sıcak süzün. Akşamları yatmadan önce uykusuzluk kürünü içebilirsiniz.

Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu’ndan Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm (2. Tarif)

Malzemeler

  1. Oğul otu
  2. Kediotu tentürü

Hazırlanışı: Bir tatlı kaşığı dolusu ince kıyılmış oğulotu yaprağını, bir bardak kaynar suyla haşlayın. 6-8 dakika demlendikten sonra süzün. Yatmadan önce, içine 1-2 çay kaşığı kediotu tentürü ekleyin. Yatmadan önce içeceğiniz bu çayı, arzu ederseniz balla tatlandırabilirsiniz.

Dr. Ender Saraç’dan Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm

Malzemeler

  1. 1 tutam papatya
  2. 1 çay kaşığı anason
  3. 7-8 yaprak melisa
  4. 1 çay kaşığı rezene

Yapılışı: Bu karışım sadece 1 dakika kadar kaynatılır. 3- 4 dakika kadar demlenir. Az şekerle 1-2 fincan içilir. İsterseniz içine ince bir dilim limon ekleyebilirsiniz. Ayrıca sandalağacı, lavanta, melisa gibi rahatlatıcı kokuları koklamak da uyku kalitesini olumlu etkiler.

Dr. Feridun Kunak’dan Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm

Malzemeler

  1. 2 su bardağı su
  2. 1 tutam papatya
  3. 1 tutam lavanta
  4. Yarım elma

Hazırlanışı: 2 su bardağı suyu cezveye koyup kaynatın. Ocaktan alıp  içine 1 tutam papatya, 1 tutam lavanta atın. Dilerseniz içine sarı kantaron, melisa da katabilirsiniz. Yarım elmayı kabuklarıyla beraber içine atın. 3 dk demlemeye bırakıp yatmadan için.

Prof. Dr. Ahmet Maranki’den Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm

Malzemeler

  1. Sarı kantaron
  2. Kara kimyon
  3. Papatya

Hazırlanışı: 2 su bardağı suyun içine 10 gram Sarı Kantaron, 5 gram kara kimyon (kişniş) ve biraz da papatya katılıp 5 dakika demlenmesini tavsiye etti. Sabah ve akşam içilmesi gerektiğini söyledi. Üçüncü gün bakalım ne olacak diye denemenizi tavsiye etti.

Dr. Hüseyin Ermiş Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm

Malzemeler

  1. 1 çay kaşığı şerbetçi otu
  2. 1 çay kaşığı yeşil yulaf
  3. 1 çay kaşığı kantaron
  4. 1 çay kaşığı lavanta
  5.  Yarım çay kaşığı hatmi çiçeği
  6.  Yarım çay kaşığı sinirli ot

Hazırlanışı: Aktardan yukarıdaki bitkileri temin edin. 2 Su bardağı kaynar suyun içine bu bitkileri koyduktan sonra 5 Dakika kısık ateşte demleyip ılımaya bırakın. Gece yatmadan önce için.

Şayet daha hafif bir uyku probleminiz varsa; 1 su bardağı kaynar suya 1 çay kaşığı nane ve 1 çorba kaşığı papatyayı koyarak 5 dakika kısık ateşte demledikten sonra süzün. Gece yatmadan önce ılık olarak için.

Bitki Uzmanı Suna Dumankaya’dan Uykusuzluk İçin En Etkili Doğal Çözüm Tarifleri

Sual: Birkaç haftadır uykusuzluk sorunum var, geceleri uyumakta çok zorlanıyorum. Bu durum enerji düşüklüğüne yol açıyor ve işteki verimimi olumsuz etkiliyor. Sağlıklı bir uyku çekmek için ne yapmamı önerirsiniz?

CEVAP

Bitki Uzmanı Suna Dumankaya’nın cevabı: (Geç saatlerde yemek yemeyin ve sigara içmeyin. Yatmadan önce ılık bir duş almayı alışkanlık haline getirin. Ayrıca her gece yatmadan önce bir su bardağı kaynar suyu içine birer tatlı kaşığı lavanta ve melisa atıp, bunu çay gibi demleyin. Bu karışımı içerek, rahat bir uylu çekebilirsiniz.)

Sual: Son günlerde uykusuzluk problemi yaşıyorum. Geceleri uyuyamadığım için gündüzleri çok halsiz oluyorum. Bu da işime olumsuz yansıyor. Mışıl mışıl uyumamı sağlayacak bir formülünüz var mı?

CEVAP

Bitki Uzmanı Suna Dumankaya’nın cevabı: ( Gece yatmadan önce 1 bardak ılık sütün içine 4 damla lavanta ya da papatya yağı damlatın. Bu sütü içtikten sonra uykuya dalmanız kolaylaşacaktır.)

Sual: Uykusuzluk en büyük derdim, bir türlü uyuyamıyorum. Geceleri rahat ve deliksiz bir uyku çekebilmek için ne yapabilirim?

CEVAP

Bitki Uzmanı Suna Dumankaya’nın cevabı: (Birer tutam melisa otu, papatya ve anasonla bir parça meyan kökünü, 250 gram suyun içinde iki dakika boyunca kaynatın. Her akşam yatmadan önce bu çaydan bir fincan için. Eğer sorununuz yine de çözülmezse, mutlaka bir uzmana görünün.)

Sual: Uykusuzluk sorunu yaşıyorum. Uykusuzluktan göz altlarım şişti. Bu kötü görüntüden kurtulmanın yolu nedir?

CEVAP

Bitki Uzmanı Suna Dumankaya’nın cevabı: (1 yumurtanın akına alabildiği kadar Türk kahvesi koyun. Karışımı bir gazlı bezin arasına koyup göz çevrenizde bekletin. Ödemi alacaktır. Ayrıca 1 naneyi 1 kahve fincanı suyla blender’dan geçirin. Karışımı buz kabına boşaltın. Elde edeceğiniz buzları her gün göz çevrenizde dolaştırın.)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.