D Vitamini Durumunuzu Geliştirme

Neyse ki, D vitamini durumunuzu iyileştirmenin birçok yolu vardır.

  • Ultraviole ışığa maruz kalmış mantarları seçme.
  • Balık yağı takviyeleri, örneğin morina karaciğeri yağı
  • Haftada iki kez yağlı balık yemek.
  • D vitamini ile güçlendirilmiş sütleri seçmek.
  • Yumurta ve tereyağı yemek.
  • Mümkünse günlük olarak güneşte en az yarım saat zaman geçirmek.

 

D vitamini takviyelerini alırsanız, yetişkinlerde günde 4,000 IU (100 mikrogram) olan güvenli üst alım düzeyini aşmamaya dikkat edin.

ABD Tıp Enstitüsüne göre önerilen günlük miktar 400-800 IU’dur (10-20 mikrogram), ancak genel ilave dozlar günde 1.000-2.000 IU’dur (25-50 mikrogram).

Sonuç olarak;

D vitamini, tek bir bileşik değil, ilgili besinlerin bir ailesidir. En yaygın beslenme biçimleri vitamin D2 ve D3’tür.

D3 formu, balık yağı ve yumurta sarısı gibi yağlı hayvan kaynaklı gıdalarda bulunur. Cildiniz güneş ışığına veya ultraviyole ışına tepki olarak da üretir. Buna karşılık, vitamin D2 bitkilerden de elde edilebilir.

İlginçtir, D3 vitamini, kandaki D vitamini seviyelerini arttırmada daha etkili gibi gözükmektedir. Bununla birlikte, bilim insanları bunun insan sağlığına olan ilgisini tartışmaktadır.

Yeterli D vitamini seviyelerini korumak için, düzenli olarak D vitamini bakımından zengin gıdaları tüketin veya güneşte biraz zaman geçirin.

Takviye alırsanız, muhtemelen D3 vitamini en iyi seçimdir.

ilk önçe tahlil yaptırıp vucudunuzdaki D vitamini seviyesini ögrenip daha sonra doktorunuzun uygun dozda D vitamini kullanma tozunu ayarlamaşına özen gösterin,

Hicbir ilaç ve takviye edici gıdayı kendi başınıza kullanmamanızı öneririz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.