AdWords Optimizasyon İpuçları

Google
-161 
1 kötü2 orta3 güzel4 orta5 Süper (Oyla)
Loading...
 
-:   -26 Temmuz 2017 

I. Negatif Anahtar Kelime

Negatif anahtar kelimeleri hem reklam grubu düzeyinde hem de kampanya düzeyinde uygulayabilirsiniz. Reklam grubu düzeyindeki negatif anahtar kelimeler, yalnızca reklam grubundaki reklamları etkiler. Kampanya düzeyindeki negatif anahtar kelimeler, o kampanyadaki tüm reklam gruplarındaki her reklama uygulanır.

Negatif anahtar kelime eklemek ve düzenlemek için aşağıdaki adımları izleyin:

1. https://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
2. Düzenlemek istediğiniz kampanyayı veya reklam grubunu seçin.
3. “Anahtar Kelimeler” sekmesini seçin.
4. Ana anahtar kelimeler tablosunun altındaki negatif anahtar kelimeler bölümünü bulun. Bölümü genişletmek için “+” işaretini tıklayın.
5. İki tablo görürsünüz: “Reklam grubu düzeyi” ve “Kampanya düzeyi”. Her tablonun üstünde aşağıdaki düğmeler yer alır.

Ekle: Negatif anahtar kelimelerinizi, her satıra bir tane gelecek şekilde ekleyin. Önceki AdWords arayüzünün aksine, her anahtar kelimenin önüne eksi (-) işareti koymaya gerek yoktur. (Bir reklam grubunu görüntülerken, kampanya düzeyinde negatif anahtar kelime ekleyemezsiniz .)

Düzenle: Düzenlemek istediğiniz mevcut negatif anahtar kelimeleri seçin ve “Düzenle” düğmesini tıklayın. Bunun ardından, anahtar kelimeyi düzenleyebilir veya eşleme türünü değiştirebilirsiniz. İşiniz bittiğinde “Kaydet”i veya değişiklikleri kaydetmeden geri dönmek için “İptal”i tıklayın.

Sil: Silmek istediğiniz negatif anahtar kelimeleri seçin. “Sil”i tıklayın.

Diğer işlemler: Bu açılır menü, negatif anahtar kelime tablolarınız için birçok başka seçenek sunar. Örneğin, kampanya veya reklam grubu negatif anahtar kelime listenizin tamamını indirmek için “Tabloyu dışa aktar”ı seçin. Dosya için bir biçim seçmeniz istenir. Bunun ardından, ekranda görüntülenen penceredeki “İndir”i tıklayın.

II. Optimizasyon İpuçları

Kampanyanızın performansını artırmanıza yardımcı olmak için, aşağıya bazı yararlı öneriler ekledik. Ayrıca, https://adwords.google.com/support/?hl=tr adresindeki Yardım Merkezimizi ziyaret ederek ek ipuçlarını ve bilgileri istediğiniz zaman bulabileceğinizi de lütfen unutmayın.

Reklam performansınızı iyileştirmek için kampanya ayarlarınızı hassasslaştırmanızı ve daha belirli ve hedefli anahtar kelimeler ve reklamlar kullanmanızı öneririz. Kampanyanız potansiyel müşterilerinize ne kadar çok hedeflenir ve reklamınız hedeflediğiniz anahtar kelime aramalarıyla ne kadar çok ilgili olursa, bir Google kullanıcısının reklamınızı tıklama ihtimali de o kadar yüksek olur.

Kampanya performansınızı arttırmanıza yardımcı olacak birkaç belirgin öneri aşağıda belirtilmiştir:

1. Kampanyanızı potansiyel müşterilerinizin konuştuğu dillere ve ülkelere, bölgelere veya potansiyel müşterilerinizin yaşadığı alanlara ve şehirlere hedefleyin. Kampanya ayarlarınızı nasıl güncelleyeceğinizi öğrenmek için lütfen https://adwords.google.com/support/b…wer=6277&hl=tr sitesini ziyaret edin. 2. Benzer temalı anahtar kelimeleri ve reklamları ayrı reklam gruplarına göre düzenleyin. Örneğin, giyim satıyorsanız, pantolonlar, gömlekler, şapkalar, vb için ayrı reklam grupları oluşturmayı düşünebilirsiniz. Bu durumda, anahtar kelimelerinizi reklam metninde kullanmanız mümkün olur, böylece şapkalarla ilgili anahtar kelimeleri şapka satmaya uygun olarak tasarlanan reklamınızı getirir. Reklam metniniz anahtar kelimelerinizde kullanılan kelimeleri içeriyorsa, bu kelimeler, ayrıca, reklamınızda kalın olarak görünebilir.

3. Tekil ve/veya genel anahtar kelimeler yerine çok kelimeden oluşan, belirgin anahtar kelimeler kullanın. Örneğin, yalnızca tek başına ‘otel’ anahtar kelimesi yerine ‘lüks İstanbul oteli’ gibi hedeflenen bir anahtar kelime kullanmanızı öneririz. Anahtar Kelime Aracımızı kullanarak ek anahtar kelimeler bulabilir veya mevcut anahtar kelime listenizi hassaslaştırabilirsiniz. Bu araca erişmek için hesabınızdaki anahtar kelime listesine gidip anahtar kelime tablosunun üstündeki ‘Anahtar Kelime Aracı’nı tıklayın. Ayrıca, hesabınız dışında http://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal adresinden aracı bağımsız da kullanabilirsiniz.

4. Negatif anahtar kelimeler gibi alakasız aramaları ayıklamanıza yardımcı olması için anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanın. Anahtar kelime listenize ekleyebileceğiniz negatif anahtar kelimeler hakkında fikir edinmek için Anahtar Kelime Aracımızdaki alakasız sonuçlara bakın. Daha fazla bilgi için https://adwords.google.com.tr/suppor…wer=6100&hl=tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

5. Reklamınızın alaka düzeyini vurgulayacak tanımlayıcı ve konuya özel bir reklam metni kullanın. Ayrıca, harekete geçirme ifadeleri (‘şimdi alın’, ‘kaydolun’ veya ‘bugün arayın’ gibi) kullanıcıları istenen eylemi gerçekleştirmeleri için cesaretlendirebilir.

6. Kalite Puanınızı artırmak için, tıklama oranları (TO) düşük ve ilk sayfa teklifleri yüksek olan düşük performanslı reklamları ve anahtar kelimeleri silin.
7. Ek optimizasyon ipuçları için, https://adwords.google.com.tr/suppor…page=tips.html adresini ziyaret edebilirsiniz.

III. Arama Sorgusu Sıralaması

Bildiğiniz gibi, Google’ın reklamcılık programları arama sonuçlarımızdan bağımsızdır. AdWords ve AdSense’e katılım, Google arama dizinine dahil olmanızı veya buradaki sıralamanızı etkilemez.

Google dizinine dahil olmak veya buradaki sıralama hakkında bilgi almak için lütfen http://www.google.com/support/webmasters adresindeki online Yardım Merkezimizi ziyaret edin. Burada kullanıcıların sık sorduğu soruların cevaplarını bulacaksınız. (Aşağıda birkaç örnek verilmiştir.)

Sitemi Google’ın arama sonuçlarına nasıl eklerim?
Cevap: http://www.google.com/support/webmas…er=34397&hl=tr

Sitem artık arama sonuçlarına dahil edilmiyor. Neden?
Cevap: http://www.google.com/support/webmas…er=34444&hl=tr

Sitemin sıralamasını nasıl iyileştirebilirim?
Cevap: http://www.google.com/support/webmas…er=34432&hl=tr

Siteniz hakkında başka sorularınız varsa, Google web yöneticisi araçlarına da göz atmanızı öneririz. Web yöneticisi araçlarımız, web sitenizin arama sonuçlarımızda listelenmesini tetikleyen arama sorguları, potansiyel dizin oluşturma sorunları ve tarayıcılarımızın sayfalarınıza erişmeye çalışırken karşılaşmış olabileceği hatalar gibi sitenize dair konular hakkında kapsamlı bilgiler içerebilir. https://www.google.com/webmasters/tools?hl=tr adresini ziyaret ederek Google’ın web yöneticisi araçlarını kullanmaya başlayın.

Web yönetici hakkındaki tüm geri bildirimlerinizi veya sorularınızı http://groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-tr adresindeki Web Yöneticisi Yardımı Google Grubu’na göndermenizi bekliyoruz. Burada hem Google kullanıcılarının hem de diğer deneyimli kişilerin size yardımcı olacak tartışmalarını bulabilirsiniz.

Herhangi başka bir sorunuz veya endişeniz varsa, http://adwords.google.com.tr/support adresindeki Yardım Merkezimizi ziyaret etmenizi öneririz. Ayrıca http://www.google.com/support/forum/p/adwords?hl=tr adresini ziyaret ederek, birçok kategorideki tartışmalara siz de katılabilirsiniz.

Ücretsiz webinarımıza (online seminerimize) davetlisiniz! Google Analytics 3: Raporlar ve AdWords Analizleri , 16 Aralık 2009 15:30 http://www.google.com.tr/intl/tr/adwords/webinars/

Dönüşüm Uzmanları Programı ile ilgili AdWords Blog yazımızı okumak için http://adwords-tr.blogspot.com/2009/…am-baslad.html sayfasını ziyaret edin.

Benzer Yazılar :

Facebook ile yorum yazabilirsiniz.

Forumcu

Forumcu

Forum tartisma sitesini zirveye taşımak istiyorum bana yardımcı olunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

escort izmir escort izmir escort izmir escort izmir istanbul Escort - sisli Escort - Mecidiyekoy Escort Bayan